Wat verwachten de bedrijfsjuristen en advocatenkantoren van elkaar?

Advocatenkantoren vinden dat oplossingsgericht werken, beschikbaarheid en de timing respecteren drie belangrijkste waarden zijn in hun client service voor bedrijfsjuristen. Dat stemt echter niet helemaal overeen met wat de bedrijfsjuristen van hen verwachten.

Gepubliceerd op 19-04-2018

ibj-27-maart-2018-3

Die stellen immers duidelijk het geleverde advies, oplossingsgerichtheid en de verhouding prijs/kwaliteit voorop. De resultaten komen uit een kleine rondvraag tijdens het afsluitende debat van de Day of the practice die het Instituut voor bedrijfsjuristen organiseerde op 27 maart 2018. De deelnemers aan het debat konden hun keuze maken uit tien vooropgestelde antwoorden: beschikbaarheid; empathie; prijs/kwaliteit; uitmuntendheid in expertise; duidelijkheid in advies; voorspelbaarheid van budget; kennis delen; detachering/secondment; timing respecteren; oplossingsgerichtheid.

Oplossingsgericht werken staat bij beide groepen in het lijstje van prioriteiten. Beschikbaarheid is voor de advocatenkantoren belangrijk, terwijl dat voor de bedrijfsjuristen deel uitmaakt van de geleverde kwaliteit die ze krijgen voor de prijs die ze daarvoor betalen.

Het panel van het debat bestond uit 3 bedrijfsjuristen (France Delobbe (Femarbel), Els Steen (Delhaize) en Marc Beyens (Engie)) en 7 advocaten (Jan Peeters (Stibbe), Dirk Van Gerven (Nauta Dutilh), Kristof Roox (Crowell & Moring LLP), Danny Stas (Laga), Chris Van Olmen (Van Olmen & Wynant), Marc Vermylen (Loyens & Loeff) en Hugo Keulers (Lydian)).

  461