Hoe efficiënt beheert u uw dossiers? Doe de test!

Beheert u uw dossiers efficiënt, veilig en hebt u een globale aanpak?

Gepubliceerd op 17-09-2019

Meer dan 90 procent van de advocaten is het erover eens dat technologie onontbeerlijk is om efficiënter te werken en betere service te verlenen. Toch blijven veel kleine advocatenkantoren terughoudend bij de beslissing om hun werkwijze te veranderen en technologie en tools hen te laten helpen bij hun dagelijkse praktijk. Vaak is men niet voldoende op de hoogte van de beschikbare technologieën en welke voordelen ze bieden. Ook beschikken ze niet over de juiste IT-expertise om de digitale valkuilen te onderkennen en een digitaal systeem juist te implementeren.

Met de juiste tools kunt u als advocaat heel makkelijk processen standaardiseren, documenten en correspondentie centraliseren en termijnen strikt opvolgen. Zo bent u er klaar voor als een zaak voorkomt, u vlot uw termijnen opvolgt of snel kan schakelen met de tegenpartij. Goed dossiermanagement helpt u om betere resultaten te behalen voor uw cliënten

Wij maakten voor u een checklist om te identificeren waar nog verbetering mogelijk is op het gebied van dossierbeheer, dienstverlening aan cliënten en timemanagement. Zo wordt de toegevoegde waarde van technologie direct duidelijk en geniet u van een verhoging van uw factureerbare prestaties en uw algemene productiviteit.

  215