Gepersonaliseerde correspondentie bepaalt het imago van uw advocatenkantoor

SoftwareHet imago van een advocatenkantoor wordt steeds belangrijker. Elke cliënt verwacht klantgerichtheid in het handelen van de advocaat. Een kantoor moet zich daarom bewust zijn van wat men uitstraalt.
Niet alleen via persoonlijk contact of zijn website, maar ook in uitgaande communicatie, zoals brieven en e-mails.


Maar hoe pakt u dat best aan? Als u communiceert met uw cliënten, wilt u dat dit er vooral professioneel uitziet. Maar u wilt er ook niet teveel tijd insteken. Dat is immers niet uw core-business.

Het juiste gebruik van het logo en naam van het kantoor in het briefhoofd voor uitgaande post lijkt een minimum. Maar hoe begint u daaraan in Word? U kan dat makkelijk zelf.

Dankzij vooraf aangemaakte modelbrieven en e-mails staan belangrijke velden steeds vooraf ingevuld. Er zijn geen extra controles nodig. Zulke uniforme documenten zijn cruciaal om uw communicatie er goed te laten uitzien. Vooraf gedefinieerde modellen besparen u en de administratieve medewerkers in het kantoor vooral veel tijd.

Ook een eigen huisstijl is een meerwaarde voor een advocatenkantoor. Dat maakt uw communicatie snel herkenbaar voor de cliënt en straalt professionaliteit uit. Kleine advocatenkantoren zullen zich uit kostenoverweging meestal niet richten tot een extern communicatiebureau om een stijl te laten ontwerpen. Vooral grotere kantoren schakelen een extern bureau in, die voor hen een volledige huisstijl uitdenken. Die eigen huisstijl gebruikt u dan in de standaardbrieven. 


Met software kunt u zulke standaardcommunicatie snel aanmaken.

U vindt hier meer informatie over de beheersoftware van Wolters Kluwer. U kunt ons ook altijd bereiken via 0800/14 500 of klant.BE@wolterskluwer.com. Wij analyseren vrijblijvend de specifieke behoefte van uw kantoor.

Gepubliceerd op 14-07-2016

  34