Whitepaper: Technologie ten dienste van de advocatuur

Whitepaper: Technologie ten dienste van de advocatuur

Vanuit commercieel oogpunt kunnen advocaten niet meer om de digitalisering heen. De moderne advocaat werkt efficiënt, levert dankzij slimme tools extra service aan zijn cliënt en kan altijd en overal bij zijn dossiers. Daarenboven laat de digitalisering advocatenkantoren toe om extra diensten te leveren. Denk bijvoorbeeld aan het aanbieden van een beveiligd klantenportaal aan hun cliënten of een online afspraak maken.

Maar ook de wetgeving en administratieve regelgeving nopen de advocaat tot digitaliseren. Zo verplicht de GDPR iedere advocaat om de gegevens van hun dossiers extra te beschermen. De digitalisering van dossiers is de beste garantie hiervoor en laat de advocaat bovendien toe om in een handomdraai op een GDPR-gerelateerde vraag te antwoorden. En ook Justitie trekt resoluut de digitale kaart. Digitaal procederen zal steeds meer de norm worden.

In onze whitepaper bespreken we vier criteria waaraan technologie voor de advocatuur anno 2018 moet voldoen:

  • Bescherming van uw gegevens en veilige communicatie
  • Ondersteuning bij de opvolging van de GDPR
  • Voldoen aan de vereisten van DPA, en net dat tikkeltje meer…
  • Meten van en rapporteren over uw activiteiten

Download de whitepaper

U kan Wolters Kluwer steeds bereiken op 015 78 76 00 of klant.BE@wolterskluwer.com om uw toestemming in te trekken, uw persoonsgegevens in te kijken, te verbeteren, te laten wissen, beperkt te laten verwerken of over te dragen. Voor meer informatie kan u onze Privacy Policy nalezen.